Trine Lindvig Thomsen
+45 6196 7385
Trine er udviklingskonsulent i projektet og arbejder med læring og læreprocesser i et tæt samarbejde med lærere, pædagoger og ledelser ude på skolerne i Rebild Kommune. Hun fungerer som facilitator i de professionelle læringsfællesskaber, som er en stor del af aktionslæringsforløbet. Derudover afholder Trine workshops med lærere og pædagoger samt lederkurser.
Trines uddannelsesbaggrund er en bachelor i Idræt samt en kandidat i Læring- og Forandringsprocesser og hun har blandt andet arbejdet som efterskolelærer inden hun blev en del af dette projekt. Trine har erfaring med problem- og projektbaseret læring og interesserer sig forskningsmæssigt for pædagogisk ledelse og professionel kompetenceudvikling.
Nikolaj Stegeager er cand.psych. og lektor ved Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet.
Forud for sin universitetsansættelse arbejdede Nikolaj med personaleudvikling som konsulent i henholdsvis Nordjyllands Amt og Århus Amt. Gennem sin tid på Aalborg Universitet har Nikolaj bestredet en række forskellige ledelsespositioner. Pt. er han leder af Learning Lab, som forestår pædagogisk kompetenceudvikling af alle universitets medarbejdere. Hans primære forskningsområder er Problembaseret læring samt uddannelse af undervisere.
Nikolaj har udgivet en række bøger, kapitler og artikler om undervisning og læring samt ledelse og organisationsudvikling.
Lars er projektleder for PBL i Rebild kommune, hvor han fungerer som bindeled mellem forvaltning, skoler, AAU og fonden.
Lars har en baggrund som lærer og lærerbogsforfatter gennem 17 år. Desuden har han 9 års ledererfaring, samt været lektor i matematik ved læreruddannelsen i Aalborg i 6 år. Han har arbejdet med kompetenceudvikling af matematiklærere, samt sat gang i en udvikling af kommunale faglige lærernetværk. Lars sidder i Advicery board i ENSUM, hvor han repræsenterer grundskolen. (Nationalt Center for Udvikling af Matematikundervisning)